Kami-Katze - Moja Odvrátená Strana

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

V ruinách

Jedna o tom, aké to je, keď vám niekto zbúra vaše zámky
dotykmi svojich pier
a vetami
v ktorých som videla
celý môj svet
vystaval si múry toho
čo ja som nazývala vzťahom

rozprávkový zámok
tvojich slov
tam v modrých oblakoch
v ktorom som túžila žiť
s tebou
naveky

pozorovala som svet
z pohľadu
ktorý je dopriaty len vtákom
a bláznom
odkiaľ sa všetko zdá banálne
a sny sú na dotyk

mesiac ma hladil
svojim mäkkým svetlom
hviezdy som počítala
pred spaním
donekonečna
a na mliečnej ceste
videla stopy
našich budúcich krokov

a potom si ho zbúral
ľahúčko
ako domček z karát
s bezohľadnosťou
a nekompromisnosťou
hurikánu

v jeho ruinách
sa musím krok po kroku
učiť existovať odznova
na dlažbe zo studeného kameňa
reality nášho konca

melancholic me | stály odkaz

Komentáre

  1. kami...
    večný príbeh (ne)lásky si vyrozprávala pôsobivými obrazmi a presnou skratkou:
    <i>dotykmi svojich pier ... vystaval si ... rozprávkový zámok ... kde sny sú na dotyk
    a potom si ho zbúral ... ako domček z karát ... v jeho ruinách sa musím... učiť existovať odznova... </i>
    žena letí na krídlach lásky, zláme si krídla, rúti sa na zem... z bolesti sa rodí poznanie.
    akokoľvek vysoké je vstupné, ten let vždy stojí za to...
    publikované: 10.10.2007 08:07:48 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. :-)
    Človek nezabudne chodiť, nezabudne ľúbiť. stáva sa len opatrnejší , naučí sa znova žiť . Dokáže sa postaviť aj zo studeného kameňa tvrdej dnešnej reality. Len ....smola je , že sa musí sklamať, aby sa " posunul " ďalej.
    publikované: 10.10.2007 08:37:54 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Hurikan- Sniezka
    Preco tak depresivne? Popozeraj sa okolo seba, treba na autobusovej zastavke. Ved tam stoji v rade 10 chlapcov, ktori za Teba daju zivot.Ale jedno si zapamatajh. Nikdy, hovorim nikdy, nehovor chlapcovi, ze ho lubis.Musis si ho vychutnat a klamat, ako to vie Martha na tomto blogu.Vrelo odporucam jej clanky o klamani. ktore zaujali aj mna.
    publikované: 10.10.2007 09:31:44 | autor: Mito (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Hmmm...
    "vystaval si múry toho / čo ja som nazývala vzťahom - rozprávkový zámok / tvojich slov" to je presne to, čo nazývam ilúziami. Tie väčšinou ľahko končia tak, ako si to opísala "a potom si ho zbúral / ľahúčko / ako domček z karát..."
    Hgf, neviem, či ten let vždy zato stojí?


    publikované: 10.10.2007 14:07:18 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  5. oprava
    hfw
    publikované: 10.10.2007 14:07:35 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  6. rusalka, som si istý, že za to stojí...
    aj vtedy, keď skončí bolestivým pádom.
    samotný let je nádherný (aj ten na krídlach ilúzií) a pády spolu s bolesťou, ktorú spôsobujú, sú zdrojom budúceho poznania, odolnosti a sily.
    publikované: 10.10.2007 14:15:50 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. hfw
    Koľkokrát dokáže človek padnúť bez toho, aby ho to nadobro zlomilo? Myslíš, že každý vzťah je odsúdený na pád?
    publikované: 10.10.2007 14:59:51 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. rusalka, na obe otázky výnimočne odpoviem jedným slovom...
    ad 1 nespočetnekrát
    ad 2 nie
    publikované: 10.10.2007 15:03:54 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. hmmm,
    premýšľam, aký pevný musí byť vzťah, aby sa zbúral ľahúčko, ako domček z karát? aj keď s "bezohľadnosťou hurikánu"...inak je to kami-katze zaujímavá výpoveď o tvojich pocitoch, snúbi sa v nich jemnosť snivého a nadnášajúceho citu so zmätením a bolesťou z jeho zániku, postrádania...
    publikované: 10.10.2007 15:08:17 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  10. :-)
    Nespočetne krát? Hm... neviem, či sa dá nespočetne krát skutočne vzlietnuť... asi by od toho mohli rozbolieť krídla :-))
    publikované: 10.10.2007 15:10:47 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. nuž, krídla od toho rozbolieť môžu...
    no túžba po láske je silnejšia... teda aspoň túžba muža :).
    publikované: 10.10.2007 15:13:43 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. hfw
    je to naozaj vždy láska, po čom túži muž? Hoci možno slovami "stavia rozprávkový zámok"?
    publikované: 10.10.2007 15:17:50 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. rusalka, netvrdím, že...
    to po čom túži muž je vždy láska... vravím, že muž stále túži po láske, aj keď popri tom budeje aj "rozprávkové zámky" alebo nastavuje pasce na nič netušiacu korisť.
    aj keď... skutočným lovcom je vždy žena :).
    publikované: 10.10.2007 15:22:54 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Dobrá téma na úvahu :-)
    Žena ako lovkyňa :-)) Hoci nesúhlasím s tým Tvojim "vždy"
    publikované: 10.10.2007 15:25:31 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. No je to pekne.ALe pridte mi na tento odkaz...Prosim

    publikované: 10.10.2007 15:27:20 | autor: E77 (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. :)
    moja úvaha by vyzerala takto:

    Muži i ženy konajú pri nadväzovaní vzťahov ako lovci.
    Muž je lovec s prvoplánou stratégiou a loví bez lstí.
    Žena je lstivý lovec, čo predstiera, že je návnadou.

    a máš pravdu, každé "vždy" má aj nejaké výnimky :).
    publikované: 10.10.2007 15:31:52 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Hfw
    takže ešte lepšia téma na úvahu... žena ako lstivá lovkyňa :-)
    Mala by potom význam táto báseň? Myslím, že nie je o pocitoch lstivej lovkyne... a možno ani pocit ženami pociťovaný výnimočne. Skôr naopak.
    Myslím, že lstivé lovkyne nemajú krídla...

    publikované: 10.10.2007 15:41:31 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  18. rusalka, ak by platilo, že...
    "lstivé lovkyne nemajú krídla", potom by krídla nemala žiadna žena :).
    tú lstivosť do vás zakódovala evolúcia, a to tak lstivo, že o nej väčšinou ani neviete... a my muži duplovane :)).
    publikované: 10.10.2007 15:48:14 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. hfw
    tak konečne sme narazili :-) S Tvojou teóriou zákodovanej ženskej lsti nemôžem súhlasiť... My o nej (väčšinou) nevieme, vy o nej neviete duplovane a predsa si myslíš, že je :-)))
    publikované: 10.10.2007 18:15:38 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  20. rusalka, vysvetlenie je prosté...
    prsty v tom má matka evolúcia: vás skonštruovala tak, aby ste (väčšinou) nevedeli a nás tak, aby sme nevedeli duplovane...
    táto špecifická nevedomosť sa vzťahuje na odbobie dvorenia, ktoré sa podobá tranzovému stavu, kedy muž a žena (samček a samička) nevedia čo činia a konajú tak, ako to majú v sebe zakódované...
    vonkajší pozorovateľ pozoruje a nestačí sa diviť... :)
    publikované: 10.10.2007 18:24:43 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. Nie, nie
    takéto vysvetlenie neberiem :-))) Nemyslím, že sme nevedomé zvieratká :-) Určite je v nás isté spôsoby správania zakódované, ale to, že vieme tieto kódované posolstvá usmerňovať nás nad zvieratá povyšuje...
    Hoci priznávam, že niekedy sa to nemusí podariť :-)) Ale to sú tie výnimky potvrdzujúce pravidlo...
    publikované: 10.10.2007 18:45:06 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  22. veď netvrdím, že sme nevedomé zvieratká...
    na rozdiel od zvieratiek určite všeličo vieme usmerňovať, no nie v čase dvorenia či zamilovanosti.
    skús zamilovanej dcére vysvetľovať, že chlapca-alkoholika či drogovo závislého si neradno vyberať za životného partnera, neuverí ti.
    bude ťa presviedčať, že z lásky k nej sa sám zmení, alebo ho zmení ona a jej láska... a nevyhovoríš jej to na žiadny pád.
    proste dievča je v tranze, a vtedy koná podľa programu matky evolúcie, a nie podľa rád svojej biologickej matky.
    publikované: 10.10.2007 18:52:17 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Hfw
    áno, môže sa stať aj to, o čom vravíš... Ale myslím, že už výchovou môžeš docieliť to, že dcéra nebude k alkoholikom pociťovať sympatie... alebo? Neviem, nemám dcéru len synov a myslím, že tí sú v období dospievania o kus racionálnejší ako dievčatá...
    publikované: 10.10.2007 19:21:18 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  24. rusalka, isteže...
    výchovou sa dá čo-to optimalizovať, no onen tranzový stav, do ktorého dievča či chlapec, žena či muž, upadnú v období zamilovanosti, nevyzmizíkuje. je to v nás asi príliš hlboko, vo vývojovo starších štruktúrach mozgu, než aby sme to dokázali eliminovať a ovládať novšími štruktúrami šedej kôry...
    publikované: 10.10.2007 19:28:03 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. HFW, rusalka
    vidim ze ste to tu pekne rozdebatili aj bezo mna.
    - razdy let, nech je akokolvek kratky stoji za to a vzdy bude. a treba dat do toho 100% aj ked clovej riskuje ze padne. proste zit naplno
    - nespocetne vela krat sa da padnut, no silny je ten kto sa dokaze postavit a nie ostat lezat. smozrejme clovek si podla mna vzdy bytvori akysi ochrany mur, bariery, ale tie su len docasne...

    - to s tou lstivou lovkynou sa mi lubi :) zial viac "zbieracov skalpov" je medzi muzmi... ci nie?

    - ake tranzy? co som hluchan? :) jasne ze zalubeny vnima inac, a o tom to aj bolo - o vnimani podnetov bezvyznamnych pre muza ako zivotodarnych pre zenu.
    publikované: 11.10.2007 21:24:14 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Mito
    poprosim ta nebrat do ust u mna osoby v diskusii nepritomne, dakujem.
    ta zastavkova teoria podla mna nefunguje, ani jedneho takeho som tam nevidela dnes :)
    publikované: 11.10.2007 21:26:09 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  27. snezka
    suhlasim... a kedze som fatalista tak dodam - veci sa deju tak ako sa maju diat :)
    publikované: 11.10.2007 21:27:06 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  28. dia
    muzi hovoria jednoducho a zeny v tom hladaju skryty zmysel... a tak sa stane ze tie slova vytvoria vzdusne zamky, hoci tak ani neboli smerovane.... som rada ze si sa zastavila :)
    publikované: 11.10.2007 21:29:38 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  29. :)
    publikované: 13.10.2007 13:15:39 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  30. kami-katze - neber to tak vážne, prosím.
    My s Miťom máme rozdebatovanú teóriu klamstva podľa Vikinho príspevku. To je myslené ako žart. Neboj sa, teraz som Ťa neoklamala.
    publikované: 13.10.2007 20:45:15 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  31. marti, ok
    ja som sa zlakla ze su to nejake osobne invektivy :)
    publikované: 13.10.2007 22:30:10 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014